PROJE İÇERİĞİ
Projeye katılan öğrencilerimiz ile Küçük Prens kitabını hem Türkçe hem İngilizce okuyacağız.
Her ay belirlene etkinliklere okul olarak katkı sağlayacağız.
Web 2.0 araçlarını kullanmayı öğreneceğiz. Birlikte poster, logo, afiş çalışmaları yapacağız ve bunları panomuzda sergileyeceğiz.
Çevrim içi oturumlarla proje ortaklarıyla görüşmeler sağlayacağız.
Karakterleri canlandırıp drama çalışmaları yapacağız.
Danışmanlığını Nevin ÇÖL YILDIZ'ın yapacağı proje kapsamında öğrencilerimiz farklı kültürlerden yaşıtları ile web 2.0 araçları kullanarak işbirlikçi ürünler ortaya koyacak, kültürler arası iletişim becerilerini geliştirecek, aynı zamanda İngilizce bilgilerini etkin bir şekilde kullanma fırsatı bulacak.
Okulumuz Bilişim Teknolojileri öğretmeni Neslihan Karaca rehberliğinde ve 7. sınıf öğrencileri tarafından yürütülen "MAKE YOUR OWN ANDROID APP" isimli eTwinning projesinde “E-Twinning Ulusal Kalite Etiketi”nden sonra “Avrupa Kalite Etiketi” ünvanını da almaya hak kazandık. Proje için Türkiye’den 7, Kuzey Makedonya’dan 2, Bulgaristan’dan 1 ve Litvanya’dan 1 olmak üzere toplam 11 okulla çalışmamızı yürüttük.
Bu projede Neler Yaptık?
Öğrencilerin web 2.0 araçlarını kullanarak Logo tasarlama, Poster tasarlama ve proje basamaklarını öğrenmeleri ile başlayan projemiz Algoritma ve Akış diyagramı eğitimleri ile devam etti. Daha sonra Code.org etkinlikleri ve Scratch etkinlikleri ve eğitimleri ile kodlama kavramları öğrenildi. Yapılan özgün projelerin ardından tüm katılımcılar ile birlikte işbölümü hazırlandı. Öğrencilere basit bir şekilde ve temel düzeyde kodlama eğitimi verdik. İlk olarak kodlamayı oyun olarak öğrettik ve daha sonra öğrencilere hazır kod bloklarını kullanarak gerçek bir Android uygulaması oluşturmalarını sağladık. Tüm ortakalarımızın ürünü olarak İngilizce kelime öğreten bir Android applikasyonu hazırlayıp App Store'a yükledik. Projede emeği geçen tüm öğrenci ve öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.
Avrupa'da okul ortaklıklarının kurulması, öğrenci ve öğretmenlerin bilişim teknolojilerini ve yabancı dil becerilerinin artırılması amacıyla yürütülen eTwinning faaliyeti kapsamında gerçekleştirilen projeler, ulusal çapta "Ulusal Kalite Etiketi", Avrupa çapında ise "Avrupa Kalite Etiketi" ile ödüllendirilmektedir. Ayrıca "eTwinning Okulu" uygulaması kapsamında tüm kriterleri yerine getirip başvurusu kabul edilen okullara "eTwinning Okulu" unvanı verilmektedir.
Ankara'mızda bu faaliyete dâhil olarak başarılı çalışmaları sebebiyle ödüle layık görülen öğretmenlerimize ve okullarımıza sertifika ve ödüllerin takdim edilmesi amacıyla; Müdürlüğümüz tarafından "eTwinning Ankara Ödül Töreni" düzenlendi. Törende; 2020-2021 eğitim-öğretim yılında yürütmüş oldukları projelerle, "Avrupa Kalite Etiketi" almış öğretmenlerimize kalite etiketi ve onları destekleyen okul yöneticilerine; "Okul Levhası" ödülü takdim edildi.
PROJE HAKKINDA:
Bu projeTürkiye (2), Romanya (2), Slovakya (1), İtalya(1), Portekiz (1)olmak üzere7 üye ortaklığı ile 7-14 yaş grubu öğrenciler ile çalışılarak gerçekleştirilecektir.
PROJE HAKKINDA:Bu projenin amacı öğrencilere geometri ve şekiller dünyasının hayatımızın diğer alanlarıyla nasıl bağlantılı olduğunu göstermektir.
PROJE HAKKINDA:Projenin öğrencilerin yaşamlarına katacağı gerçekliğe geometrik bakış açısı, onların sadece matematiksel düzen anlayışlarını geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda modern dünyanın zorluklarına uyum sağlamalarını da sağlayacaktır.
Okulumuz Beden eğitimi Öğretmeni Semra Ardıçlı ve Bilişim Öğretmeni Neslihan Karaca'nın rehberliğinde iki ayrı proje olarak yürüttüğümüz e twinning projelerinin ikiside ulusal kalite etiketi almaya hak kazandı. Öğretmenlerimize ve projede yer alan öğrencilerimize ayrı ayrı teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.
Ekim ayında 7. sınıf öğrencilerimizle başladığımız e-twinning "Make Your Android App" projemizin sonuna yaklaştık. "Make Your Own Android App" adlı projemiz Türkiye, Kuzey Makedonya, Litvanya, Bulgaristan olmak üzere 4 ülke ortaklıdır. Projemizde 10 öğretmen, 80 öğrenci yer almaktadır.
Projemizin amacı, öğrencilerimize temel düzeyde kodlama eğitimi vererek kendi oyunlarını kodlamaları ve projenin son aşamasında gerçek bir android uygulaması tasarlayabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerimiz bu projede web 2.0 araçları ile afiş ve logo tasarlamayı, code.org, blocklygames, Scratch, gibi farklı kodlama araçlarını öğrendiler. Daha sonra bu öğrendiklerini, daha gelişmiş bir program olan App Inventor programıyla kendi telefon uygulamalarını ve oyunlarını oluşturdular.
İşbirlikçi final ürünü için karma okul takımları oluşturuldu ve "App inventor etkinlikleri" konulu kitapçık hazırladık. Final ortak ürünü olarak "İngilizce Kelime Ezberleme" uygulaması tasarladık.
Yaptığımız proje için detaylı bilgi edinmek için Twinspace proje ana sayfamız: https://twinspace.etwinning.net/197626/home sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
"Pusulamız Doğa" E-Twinning projemiz başlamıştır. Oryantiring sporu; Bireyin hedefleri harita ve pusula yardımı ile sırası ile en kısa zamanda bulmaya çalıştığı bir doğa sporudur. Bireylerde eğlenceli aktivitelerle konum, yön, harita okuryazarlığı becerilerini kazandıran ve geliştiren bir spor dalıdır. Projemizde 11-14 yaş grubu öğrencilere doğada ve web 2.0 araçlarıyla yapılacak çeşitli etkinliklerle oryantiringi tanıtırken onlarda doğa sevgisi, özgüven kazanımı, görsel zeka gelişimi, muhakeme yapabilme, problem çözme, baskı altında hızlı ve doğru karar alabilme, stratejik planlama becerilerini geliştirmeyi ve aynı zamanda farklı okul öğrencileriyle işbirliği halinde olup kaynaşmalarını, eğlenirken öğrenmelerini, çevre bilinci kazanıp doğayı koruma noktasında daha dikkatli davranmalarını ve spora yönelerek kötü alışkanlıklardan uzak durmalarını sağlamayı hedeflemekteyiz.
Okulumuz İngilizce öğretmeni Hüseyin İlyasoğlu rehberliğinde " Islamic Images in Our Eyes" konulu e-Twinning projesi çalışmaları devam ediyor. Proje ortağımız olan Ürdün'ün Amman kentinde King Abdullah II School for Excellence okuludur. Çevrimiçi olarak proje yöneticisi ile tanışma toplantısı yaptık. Okul müdürümüz Fatma Nişancı da toplantıya iştirak ettiler. Toplantıda yapılacak çalışmalar istişare edildi.
Öğrencilere basit bir şekilde ve temel düzeyde kodlama eğitimi vereceğiz. İlk olarak kodlamayı oyun olarak öğreteceğiz ve daha sonra öğrencilere hazır kod bloklarını kullanarak Gerçek bir android uygulaması oluşturmalarını sağlayacağız. Son olarak, tüm işbirliklerinin ortak ürünü olan son formatı App Store'a yüklüyoruz. Bu şekilde global olarak ulaşılabilir.
We will give students coding education in a simple way and elementary level. Firstly we'll teach coding as a game and then we'll supply students to create a Real android app by using some ready code blocks. Finally we load the last format which is the common product of all collaborates to the app Stores. In this way it can be reached by globally.
Öğrencilerimiz ilk olarak bitmoji uygulaması ile kendi avatarlarını oluşturup chatterpix uygulaması ile İngilizce olarak kendilerini tanıttılar. Daha sonra Canva programında projemizle ilgili afiş ve logolarını tasarladılar. Öğrenci anketlerimizi doldurduk
2021-2022 e- Twinning projemiz Let's Say No to "Plastics"! başlamıştır.
Proje sayfamıza göz atmak için tıklayınız.
2020-2021 Eğitim- Öğretim yılında katıldığımız Türkiyeden 8 ortaklı Kuzey Makedonya'dan da bir ortağımızın olduğu "Code Your Own Game and Play" projemiz Ulusal Kalite etiketinden sonra Avrupa Kalite Etiketi de almaya hak kazandı. Projede emeği geçen tüm öğrencilerimize çok teşekkür ederiz.
2009 Yılından itibaren Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün bünyesinde kurulmuş olan Ulusal Destek Servisi tarafından yürütülmekte olan eTwinning Faaliyeti, Avrupa'da okulların internet ortamında proje ortaklıkları kurması, öğretmen eğitiminin yaygınlaştırılması, öğretmenler arası yenilikçi öğretim yöntem ve tekniklerinin paylaşılması, öğrenci ve öğretmenlerin bilişim teknolojilerini ve yabancı dili kullanma becerilerinin arttırılması amaçlarını taşımaktadır.
Bu kapsamda okulumuz eTwinning Ulusal Kalite Etiketi almaya hak kazanmıştır. "Code Your Own Game and Play" projesi ile okulumuz Bilişim Öğretmeni Neslihan KARACA göstermiş oldukları başarı nedeniyle Ulusal Kalite Etiketi Sertifikalarını almaya hak kazandı.
Okul Müdürümüz Fatma NİŞANCI, katkılarından dolayı emeği geçen öğretmen ve idareci arkadaşlarıma ve öğrencilerime teşekkür ediyorum, dedi.
CODE OWN YOUR GAME AND PLAY
Bugünün gençleri olan öğrenciler hangi mesleği seçerlerse seçsinler artık onlardan teknolojiye hakim olmaları beklenmektedir. Günümüzün dijital dünyasında kodlama; matematik ve okuma-becerisi gibi temel bir gereksinim haline geldi. Kodlama en iyi erken yaşlarda öğretiliyor ve öğreniliyor. Çocuklar sıralama, döngüler ve koşullar gibi kavramlarla ne kadar erken tanışırlarsa o kadar iyi özümsüyorlar. Çocuklar için kodlama eğitimi her şeyden önce eğlenceli olmalıdır. Çocukları programlamaya yönlendirmek kolay ancak eğitime devam etmelerini sağlamak çok da kolay değildir. Bu nedenle kodlama eğitimi, akademik bir eğitim programından ziyade eğlenceye yönelik çocuğun ilgisini çekebilecek bir eğitim verilmesi daha doğru olacaktır. Bazı öğrenciler çok satan oyunlardan Minecraft için tasarım yapmayı tercih ederken bazıları script dille kod yazmayı tercih etmektedirler. Bu proje ile öğrencilere birbirinden farklı kodlama araçlarını tanıyacak ve kullanmaktan en çok zevk aldıkları kodlama aracıyla animasyonya da oyun tasarlayabileceklerdir.
Beştepe Şehitleri İmam Hatip Ortaokulu olarak okulumuz İngilizce öğretmenleri Aslıhan KOÇAK İLYASOĞLU, Hüseyin İLYASOĞLU ve 6/B sınıfı öğrencileri ISLAM IS EVERYWHERE adlı E-TWINNING PROJESİ yaptık. İslam'da önemli bir yeri olan mübarek üç aylarda (Recep-i Şerif, Şaban-ı Şerif ve Ramazan-ı Şerif) İslam dini ile ilgili farkındalık oluşturmak için uzaktan eğitim sürecinde evlerinde eğitimlerine devam eden öğrencilerimiz odalarında İngilizce İslam'ın Şartlarını, İslam'ın kelime anlamını, İslam'da güzel ahlakı, hadisleri, ayetleri içeren DİNİMİZ İSLAM konulu karton kağıtlara ve kağıtlara pano hazırladılar, hazırladıkları panoları odalarında sergilediler ve bu panoları fotoğraflayarak dijital ortamda öğretmenlerine gönderdiler. Ayrıca öğrencilerimiz dijital ortamda yaptıkları çalışmaları öğretmenlerine gönderdiler. Öğretmenlerimiz de öğrencilerimizin bu çalışmalarının çıktılarını alarak okulumuzun girişindeki panolara öğrencilerimizle beraber DİNİMİZ İSLAM konulu panolar hazırladılar. Öğrencilerimiz hem İslam dini ile ilgili güzel bilgiler öğrendiler hem de İslam dini ile ilgili kelimelerin İngilizce anlamlarını öğrendiler. Öğrencilerimizin BT kullanım yeteneği gelişti ve web 2 araçları öğrenildi. Öğrencilerimizin evlerinde ve okulda yaptıkları çalışmalarla İSLAM DİNİNİN her yerde olduğunu vurgulamak amaçlanmıştır. Tüm proje etkinlikleri e-twinning space yüklendi.